در ادامه برنامههای فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری برای تقویت مشارکت مردمی در صیانت از منابع آبی، مرحله دوم نصب و اکران بنرهای (مدیریت بهینه مصرف آب) در معابر اصلی، ایستگاههای اتوبوس و فضاهای مترو در سطح کلانشهر تبریز به اجرا درآمد.
این طرح با همکاری نهادهای مرتبط با حوزه آب و فاضلاب و سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری به اجرا درآمده و هدف اصلی آن، ترویج الگوهای صحیح مصرف، جلب توجه افکار عمومی به ضرورت صرفهجویی و یادآوری مسئولیت جمعی در برابر منابع محدود آب است.
با خیش به نقل از مدیر دفتر روابط عمومی آبفای استان در خصوص اجرای این طرح گفت : انتخاب ایستگاههای مترو و اتوبوس به دلیل حجم بالای تردد و ضریب بالای دیدهشدن پیامها صورت گرفته و پیشبینی میشود اثرگذاری این اقدام در تغییر نگرش و رفتار مصرفی شهروندان محسوس باشد.
گفتنی است مرحله نخست این طرح در ماههای گذشته با استقبال شهروندان و رسانهها مواجه شد و استمرار آن در قالب مرحله دوم، نشان از جدیت مدیریت شهری در فرهنگسازی و نهادینهسازی مصرف بهینه آب دارد.